Webinar Wondzorg op 28 maart om 11:00 uur

Wat voor soorten wonden zijn er, hoe behandel je een decubituswond en welke materialen kun je gebruiken? Onze gastspreekster Nancy Woerts vertelt hier in ons volgende webinar alles over.

Meer informatie en inschrijven

Facility Support

Doove header boven

Facility Support

Een unieke combinatie van logistieke en digitale oplossingen

Zorghulpmiddelenbeheer gebaseerd op jarenlange ervaring, slimme automatisering en gezond verstand. Beheer gaat namelijk verder dan alleen preventief onderhoud en reparaties, maar gaat ook over zaken als patiëntveiligheid, hygiëne en keuringen.

Over inspelen op pieken en dalen door middel van huur en depotbeheer. Over investeren in hulpmiddelen op het juiste moment. En vooral over 24/7 informatie waar u echt wat aan heeft. Van u wordt namelijk verwacht dat u “in control” bent. En dat is in deze snel veranderende wereld lastig genoeg.

“Hulpmiddelen
moeten niet worden gezien als kostenpost, maar als belangrijke besparings- of kosten- preventiemogelijkheid”.

Doove Care Groep

85% van de zorgmedewerkers heeft te maken met fysieke problemen, 23% kan zijn/haar eigen werk niet meer uitvoeren door schouder-/nek-/rugklachten.
Bron: Erasmus Universiteit en Stichting IZZ

Doove Care Groep

In de toekomst stijgt het aantal ouderen van 3.2 miljoen in 2017 naar 4.8 miljoen in 2040.
Bron: CBS

Doove Care Groep

Ziekteverzuim ziekenhuizen en verpleeg-, verzorgtehuis t.o.v. algemeen in Nederland
Bron: Actiz en CBS

Doove Care Groep

In 2030 dreigt een tekort van 100.000 tot 125.000 medewerkers in de zorg.
Bron: Ministerie van VWS

Ik wil graag een afspraak maken

Doe de hulpmiddelentest

Heeft u controle over de zorghulpmiddelen binnen uw zorginstelling?

1/6
2/6
3/6
4/6
5/6
6/6

Wij weten precies hoeveel zorghulpmiddelen er in onze instelling aanwezig zijn en waar ze zich bevinden.

1/6
2/6
3/6
4/6
5/6
6/6

Alle zorghulpmiddelen werken naar behoren en zijn direct inzetbaar voor veilige patiëntenzorg.

1/6
2/6
3/6
4/6
5/6
6/6

Alle zorghulpmiddelen zijn gekeurd volgens de laatste normen en wetgeving.

1/6
2/6
3/6
4/6
5/6
6/6

Er is bij iedereen bekend wie gebeld/gemaild moet worden in geval van reparatie.

1/6
2/6
3/6
4/6
5/6
6/6

Wij weten precies wanneer we zorghulpmiddelen moeten vervangen en reserveren op tijd budget hiervoor.

1/6
2/6
3/6
4/6
5/6
6/6

Alle informatie rondom mijn zorghulpmiddelen en het beheer hiervan is digitaal en mobiel toegankelijk via een portal en App.

Doove Care Groep Reverse Thinking in 3 simpele stappen

1

Vertel ons welk
probleem u heeft

2

Wij organiseren een
werkwijze op maat

3

En helpen u deze werkwijze
te implementeren

Doove Facility Support bestaat onder andere uit

Beheer- en onderhoudscontracten starten altijd met een inventarisatie op de locatie(s). Een speciaal team van Doove Care Groep inventariseert welke hulpmiddelen er zijn, waar ze zijn en in welke staat. Alle gegevens zijn vervolgens direct zichtbaar in KIS portaal en Scan&Go app.

In KIS, hèt platform voor digitaal hulpmiddelenbeheer voor zorginstellingen, beheert u al uw hulpmiddelen.

U ziet 24/7 in één oogopslag wat u in huis heeft en op welke locatie het wordt gebruikt, wanneer het gekeurd/onderhouden is, u kunt de bijbehorende keuringsrapporten inzien, reparaties aanvragen en hulpmiddelen huren, kopen of vanuit depot reserveren. Deze acties zijn ook met de KIS Scan& Go app op een smartphone/tablet uit te voeren. Snel, simpel en veilig.

Van alle depothulpmiddelen maken wij per product unieke foto’s om het hulpmiddel zo goed mogelijk in beeld te brengen. Zo kunt u in KIS bekijken wat er in depot staat en hoe het eruit ziet voordat u een reservering plaatst.

WLZ leverancier 1 Moment4

Voor het behoud van de kwaliteit van uw hulpmiddelenbestand raden wij jaarlijks preventief onderhoud aan. Altijd uitgevoerd door onze gecertificeerde monteurs. Elke onderhoudsbeurt wordt vastgelegd in een onderhoudsrapport dat zichtbaar wordt gemaakt in KIS.

Doove Care Groep keurt al uw hulpmiddelen met gecertificeerde keurmeesters volgens de laatste NEN- en ISO normen. Rapportages zijn beschikbaar in KIS.

Na afloop van de keuringsronde wordt in KIS een overzicht beschikbaar gesteld met de resultaten van de keuring waarbij ook een begroting wordt afgegeven voor eventuele vervanging van zorghulpmiddelen die in matige staat zijn.

Met onze gespecialiseerde onderhoudsteams en innovatieve software zorgen wij ervoor dat de continuïteit en veiligheid van de zorghulpmiddelen altijd gewaarborgd is. Een reparatie kan eenvoudig en snel worden doorgegeven via KIS portaal of Scan&Go app.

Alle reparaties worden indien mogelijk op locatie uitgevoerd. Indien een hulpmiddel niet direct gerepareerd kan worden, zetten we in overleg een vervangend hulpmiddel in.

Alle hulpmiddelen kunnen bij Doove Care Groep voor u worden gedesinfecteerd in onze wasstraat. Gevalideerde wasprogramma’s voor AD-matrassen, rolstoelen en overige hulpmiddelen.

Depotbeheer een centrale rol geven in hulpmiddelenbeheer betekent een hoge bezettingsgraad van de hulpmiddelen en geen onnodige investeringen in nieuwe voorzieningen.

Al uw hulpmiddelen die tijdelijk niet in gebruik zijn, brengen wij voor u onder in depot.

Zodra u het hulpmiddel weer nodig heeft, reserveert u het hulpmiddel in KIS portaal of via de Scan&Go app en zorgen wij dat het 24 uur later weer, schoon en goed onderhouden, op uw locatie staat. Klaar voor gebruik.

Ons eigen assortiment hulpmiddelen bestaat uit kwalitatief hoogwaardige merken die wij exclusief in Nederland vertegenwoordigen. Daarnaast kunnen wij alle in Nederland op de markt zijnde hulpmiddelen en accessoires leveren en onderhouden en kunt u rekenen op onafhankelijk (product)advies.

Onze ervaren productexperts helpen u de juiste beslissingen te nemen bij het investeren in hulpmiddelen. Proefplaatsingen zijn mogelijk.

Via KIS heeft u 24/7 online inzicht over uw zorghulpmiddelen. Daarnaast kunnen wij, door de combinatie van inventarisatie, digitaal beheer en keuring & preventief onderhoud, uitgebreide managementinformatie op maat samenstellen.

Doove Care Groep heeft meer dan 10.000 hulpmiddelen beschikbaar die tijdelijk kunnen worden gehuurd bij pieken of reparaties.

Lease, huur, huurkoop, koop, inruil zijn een greep uit de flexibele financieringsmogelijkheden die Doove Care Groep aanbiedt voor de investering in hulpmiddelen.

Onze meest ervaren medewerkers delen graag hun kennis en ervaring met u. Scholing, (geaccrediteerde) cursussen en  producttrainingen rondom uw hulpmiddelen kunnen wij voor u verzorgen via Doove Academie.

Ook presenteren wij vanuit onze eigen webinarstudio diverse gratis webinars over zorginnovaties en productontwikkelingen, waarbij wij gebruik maken van een panel van deskundigen op allerlei gebied.

Nieuwe locatie of interne verhuizing? Doove Care Groep begeleidt de overgang van A tot Z met logistiek advies en ervaren chauffeurs. Op de nieuwe locatie stellen wij het hulpmiddel dan weer in voor de volgende gebruiker.

Het team van Doove Care Groep neemt u stap voor stap mee bij het implementeren van de nieuwe werkwijze voor uw organisatie.